en engång

När jag startade den här bloggen var jag så otroligt motiverad och att ha en blogg att skriva ner allt i var sjukt bra! Blev som en morot för mig, att ha koll på vikten, skriva ner vad jag ätit, läsa andra bloggar om viktnedgång och hela det köret.

Började ju på 72 kilo och mitt mål var 60 kg. Men någonstans där tröttnade jag på att både deffa men framförallt på bloggen, jag krigade mig ner till 62 kilo och gav alltså upp när det enbart var två kilo kvar. Jag la ner tävlingen mot mig själv och fokuserade på andra saker i livet. Det har hänt mkt sedan dess, men vikten har väl typ bestått.

Har sedan dess legat kring 63,5-65.
Och har vid ett flertal tillfällen bestämt mig för att bara ta mig till 60. Att satsa. Men så har det skitit sig. För mig räcker det inte med önskan om en nådgång, jag måste vara helt sjukt motiverad och känna i hela kroppen att "nu fan kör vi", och om jag senare samma vecka går på middag där jag tvingas äta något som enligt mig förstår min diet så faller allt och jag tappar det sug jag hittat.
HURSOMHELST, nu är jag bortrest och har varit det i snart 5 veckor så jag har Ingen aning om vad vågen säger. Men innan jag åkte tror jag att jag vägde runt 63,5. Och nu är det ca. 3 veckor tills att jag kommer hem igen och när jag kommer hem så ska jag fan i mig väga 60 kg (eller mindre... vore ju nåt).
Så nu kör jag, en engång.

Jag kommer att skriva ner vad jag ätit under dagen! Frågan är om jag ska äta lite och nyttigt bara, eller om jag ska köra typ GI och helt skippa kolhydrater... svårt när jag är borta med tanke på omständigheterna. Okej, jag drar ner så mkt jag kan på carbs och äter lite och regelbundet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0